wtorek, 31 grudnia 2013

31 grudnia

Jak sądzisz? Czym jest internet?
Pewnie uważasz, że bez niego życie byłoby o wiele trudniejsze i nudniejsze. Nawet mogę się z tym zgodzić, jednak istnieje w nim ogromna ilość portali społecznościowych i stron, Które umożliwiają bezkarne oczernianie i ośmieszanie ludzi. Nawet popularny "karniak" na fecebook'u może być bolesny dla drugiej osoby. Pomyślcie teraz jak wielu nastolatków popełnia samobójstwo, bo zniszczono im życie przez internet. Nie radzą sobie z tym, że wszyscy "przyjaciele" się od nich odwrocili. Stwierdzają, że życie nie ma już najmniejszego sensu. Nie mają siły na walkę z tyloma ludzi śmiejącymi sie im w twarz. Myślisz, że Ciebie to nie dotyczy? Mylisz się. Każdego dnia mnóstwo ludzi z Tobą rozmawia, obserwuje Cię, robi zdjęcia, nagrywa. Może Ci się wydawać, że nic w tym dziwnego, przecież to Twój przyjaciel, robi to od lat i nigdy jeszcze nic się złego nie stało. Może i to jest prawda, ale teraz zastanów się ilu kradzieży telefonów, kamer, laptopów, czy innych urządzeń dokonuje się rocznie? Kolejna ogromna liczba. Osoba, która za Tobą nie przepada może wykraść urządzenie, na którym zapisane są wszystkie osobiste zdjęcia, mail'e, wiadomości, chaty. Z ogromna łatwością można wykorzystać to wszystko przeciwko Tobie. Nawet jeśli uważasz, że to wszystko jest bezpieczne u Ciebie i Twojego przyjaciela, mylisz się. Photoshop? Łatwizna. Zainstalować go na komputer, wgrać zdjecia, zapoznać się dokładniej z programem, a później przerobić zwyczajne zdjęcie. Publikacja Twoich prywatnych wiadomości z przyjacielem? Łatwizna. Wydrukować kilkadziesiąt kopii i pokazać w szkole, skopiować i wkleić lub zrobić zdjęcie w komputerze. Sprawca lub może inaczej - osoba umieszczająca takie świństwa mają poczucie sławy, wdzięczności ze strony kolegów za dostarczenie im rozrywki. Jest to afera jednodniowa, może tygodniowa, ale może tak zniszczyć psychikę osobie, której dotyczą te pliki, że posunie się ona do ostatecznosci - samobójstwa. A jeżeli nie to już nigdy nie będzie on takim samym człowiekiem. Nie będzie już tak wyluzowany, otwarty na nowe przyjaźnie i zabawny. Bardzo trudno odwraca się skutki takich zachowań, a często są one nieodwracalne.
Możesz zniszczyć życie komuś. Możesz je zniszczyć sobie, bo sprawcy zazwyczaj są odnajdowani. Nie dziś, to za tydzień. Czy naprawdę jest w Tobie tyle wściekłości, że chcesz oczernic i ośmieszyć drugą osobę, a później równiesz za to cierpić? Zastanów się. Po co masz być uwarzanym za tego, kto oczernia innych?

Oglądałam wczoraj, jeszcze przed moją "historią na plaży" :-) film na YouTube. "Dziewczyńskie porachunki" dały mi do myślenia, nigdy nie umieszczałam postów tego typu, ale nie mogłam się powstrzymać. Uświadomiłam sobie, że młodzi ludzie nie zdaja sobie sprawy z tego, czym jest internet. Ja też sobie z tego nie zdawałam sprawy, dopuki tego nie obejrzałam: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz